A- A A+
  • Reportatge sobre els serveis del cicle de residus del Consell durant la COVID19

    Cicle residus

    El 9 Nou pública avui un reportatge que recull la tasca dels serveis relacionats amb el cicle de residus que gestiona el Consell Comarcal d’Osona a través de diverses empreses participades pel mateix Consell i altres empreses.

    Així, l’empresa Recollida de Residus d’Osona (RRO), participada en un 55% pel Consell Comarcal i el 45% per Cespa, gestiona la recollida i tractament de residus, la neteja viària i la deixalleria.

    Els petits agroproductors d'Osona i el Lluçanès s'adapten a les noves necessitats

    logov processossel

    Seixanta petits agroproductors de la comarca d’Osona i del Lluçanès han transformat els seus negocis per adaptar-los al nou context creat per la COVID19 amb el suport de les entitats territorials de promoció econòmica de la comarca. 

    A l’inici de la pandèmia, les entitats comarcals es van unir per treballar conjuntament: Promoció Econòmica del Consell Comarcal d’Osona, amb el suport de la Xarxa de Productes de la Terra de la Diputació de Barcelona, Creacció,  l’Oficina de Promoció Econòmica de Manlleu (OPE), la Mancomunitat La Plana, el Consorci del Lluçanès, el Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura, els ajuntaments de Centelles, les  Masies de Voltregà, Roda de Ter i Sant Pere de Torelló i, també, Acrefa van entrevistar la seixantena de productors. 

    El repte que es van plantejar va ser, a través d'entrevistes telefòniques,  aglutinar les necessitats dels petits agroproductors i elaboradors que entreguen a consumidor final o a punt de recollida, tant per minimitzar l’impacte de la pandèmia  com per instaurar transformacions al sector que perdurin en el futur. A les entrevistes, més de la meitat van coincidir a demanar visibilitat dels seus negocis, mentre que s’identificava que un 75% estaven interessats en una plataforma compartida en la logística (manipulació, transport i entrega). 

    Per tal de donar-los resposta, s’ha activat un pla de treball per millorar la visibilitat i la logística on l’ús de les eines digitals ha estat clau. Durant aquestes setmanes s’estan realitzant accions de formació i acompanyament per millorar la visibilitat i la relació amb el client, com formacions d’instagram, whatsapp business i plataformes de pagament. I s’ha ideat una nova nova eina digital per tal de millorar la gestió de les comandes on-line. A mig termini, es plantejaran accions conjuntes entre els petits agroproductors i altres sectors, per fer front a reptes com la logística compartida. 

    Les experiències de tres agroproductors que han participat al repte de la transformació són la punta de l’iceberg de l’adaptació express que estan vivint els petits agroproductors de la comarca. Jordi Roviró, d’Horta Tarrés, venia la verdura de Mas Tarrés de Coll de Revell, cada dissabte al mercat de Vic. A l’inici de la pandèmia i amb el tancament del mercat de Vic, en Jordi, en el marc del programa dels petits agroproductors, va apostar en ferm per la venda online  de cistelles de verdura, que fins llavors representaven un percentatge testimonial de la facturació. L’aposta va suposar reorganitzar tots els processos productius. “La COVID19 ens ha transformat com un mitjó. Ho hem capgirat tot de dalt a baix, tant a nivell dels nostres processos com les relacions amb els nostres clients. Ens ha ensenyat a ser flexibles i àgils. Cada setmana apliquem millores del que hem identificat que hem de fer millor”. Ara treballen la venda de cistelles de verdura online i han incrementat els punts de recollida. 

    Esteve Anglada, propietari de carns i embotits Collfred, de Vidrà, amb botigues a Sant Quirze de Besora, Tona i Vic va decidir posar a la venda menús cuinats d’un restaurador que era client de Collfred de feia anys i que havia hagut de tancar el restaurant. “Nosaltres li podíem donar un cop de mà i ens va semblar d’incorporar a les nostres botigues els menús preparats”. Assegura que la COVID19 “ens ha donat empenta en algunes àrees de negoci com la venda online. I també ha fet justícia a la feina de formiga que portàvem fent des de fa 20 anys. Ara la gent s’ha adonat que cal valorar la feina ben feta dels de casa”. 

    Arran de tot aquest treball col·lectiu, ha nascut la plataformawww.agroproductorsosonallucanes.cat, la comunitat virtual de petits agroproductorsd’Osona i Lluçanès.La iniciativa ha estat tan positiva que, en col·laboració amb l’Associació d’Empresarisd’Hostaleria i Turisme del Moianès i d’Osona s’han engegat 62 entrevistes amb restauradors del territori per realitzar també la diagnosi i eixos de treball corresponents.“Hem après a adaptar el nostre negoci, els nostres encerts i els nostres errors, a cada setmana que passa”

    Visiteu la pàgina https://www.agroproductorsosonallucanes.cat/

     

    Sessió telemàtica del Ple del Consell Comarcal d’Osona – sessió extraordinària.20.5.20

    logov processossel

    En data d’ahir, 20 de maig de 2020 es va celebrar sessió extraordinària del Ple del Consell Comarcal d’Osona.

    La sessió es va celebrar per 2a vegada via telemàtica, mitjançant la plataforma zoom, amb l’assistència de 30 dels 33 consellers comarcals.

    Tos els punts de l’ordre del dia es van aprovar per unanimitat dels assistents excepte l’aprovació de la modificació dels estatuts de l’empresa Onaigua, EPEL, Entitat pública empresarial local i l’aportació de fons patrimonial a aquesta mateixa empresa per la via de l’endeutament.

    En aquests dos punts els 3 consellers del grup comarcal del PSC es van abstenir. Segons el conseller Antoni Poyato, portaveu del grup, el motiu de l’abstenció és el fet que aquests dos punts no s’hagin parlat en un Consell d’Administració i que, al seu entendre, la modificació dels estatuts pel que fa a l’aspecte de la subcontractació d’alguns serveis, tot i entredre’l, “podria encarir algun d’aquests serveis”. En el cas de l’aportació de fons patrimonial, Poyato diu que no queda clar qui ho pagarà al final “hi veiem improvisació”.

    El conseller delegat de Cicle de l’Aigua, Èric Sibina, va explicar el perquè de la modificació dels estatuts: per una banda, la necessitat de nomenar un funcionari públic com a secretari del Consell d’Administració i, de l’altra, habilitar que l’entitat pugui adjudicar a tercers, públics o privats, serveis que constitueixin objecte de les seves activitats. Pel que fa al finançament, Sibina va comentar que es discutirà properament en un Consell d’Administració.

    El portaveu del grup comarcal de la CUP, Jordi Casanova, tot i votar a favor dels 2 punts en qüestió, va dir que, en el cas de la subcontractació de serveis “estaran alerta, que sigui la menys possible” i pel que fa a l’endeutament,  Casanova va dir que entenen que es demani el crèdit però avisa que “si no es troba el finançament, podria crear conflicte”.

    En la mateixa sessió es va aprovar per unanimitat la incoació d’un expedient de determinació nou model de gestió comarcal del servei de residus i creació d’una comissió d’estudi.

    La vicepresidenta de l’àrea, Margarida Feliu, va comentar que estem davant un nou repte, l’abril del 2021 cal un nou model de gestió dels residus que s’ha d’emmarcar en les directrius europees.

    Així, la nova Comissió d’estudi tindrà per finalitat vetllar perquè les actuacions se segueixin d’acord amb les línies marcades per la normativa comunitària.

    En aquest punt el conseller delegat de Cicle de residus, Albert Castells, va prendre la prendre la paraula per posar en valor la feina que durant el període de confinament han estat fent els treballadors de la  recollida, servei essencial que no ha deixat de funcionar en cap moment.

    Enllaç a la gravació:

    https://www.youtube.com/watch?v=74560a-E1pc

    On som

    Masoko

    Carrer de l'Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta

    Edifici el Sucre 08500 Vic

     938 832 212

     938 895 632

    informa@ccosona.cat

    Actualitat