Des de l’Oficina d’Habitatge del Consell oferim un servei d’informació, d’assessorament i de gestió en matèria d’habitatge a la ciutadania de la comarca d’Osona.
Els serveis que podeu trobar-hi són:
- Tramitació de les cèdules d’habitabilitat
- Tràmits i gestions relatives als Habitatges de Protecció Oficial
- Prestacions econòmiques d'especial urgència per a l'habitatge
- Ajuts de rehabilitació d’habitatges
- Subvencions per al pagament del lloguer
- Borsa de lloguer
- Registre de sol·licitants d’habitatges de protecció oficial
- Assessorament tècnic en temes relacionats amb l’habitatge
- Cèdules d’habitabilitat
-
La cèdula és el document que acredita que l'habitatge compleix les condicions mínimes d'habitabilitat que preveu la normativa vigent i és apte per a destinar-lo a residència de persones. Aquesta cèdula és necessària per al subministrament definitiu dels serveis d'aigua, gas, electricitat i telecomunicacions així com per a llogar-lo o 19vendre’l. Un cop caducada, s'ha de tramitar de nou.
-
Al l’Oficina del consell ús informarem i gestionarem les sol·licituds de cèdula d’habitabilitat, tant d’habitatges usats com de nova ocupació, fins a la proposta de resolució.
-
per a més informació sobre els tràmits i les sol·licitud premeu aquí.
- Tràmits i gestions relatives als Habitatges de Protecció Oficial
Informació, gestió i tramitació en matèria d'Habitatges de Protecció Oficial; autoritzacions de venda i lloguer d'habitatges protegits, informació sobre un habitatge protegit, sol·licitud de visat, Dret de tanteig i tretracte...
Per a més informació sobre els tràmits i la sol·licitud premeu aquí.
- Prestacions econòmiques d'especial urgència per a l'habitatge
Són prestacions econòmiques d'especial urgència, per afrontar situacions d'emergència en l'àmbi de l'habitatge, destinades a persones físiques residents a Catalunya, amb uns ingressos de la unitat de vonvivència que no superin els límits establerts a la Resolució TES/126/2021 i que es trobin en risc d'exclusió social residencia per:
- Prestació per al pagament del deute de rendes de lloguer
- Prestacions per al pagament del deute de rendes del lloguer derivat de l'impacte econòmic i social de la Covid19
- Prestació per al pagament del deute de quotes d'amortització hipotecària
- Prestació per atendre situacions de pèrdua de l'habitatge
- Renovació de la prestació complementària per donar continuïtat al pagament del lloguer i la prestació per atendre situacions de pèrdua de l'habitatge
Per a més informació sobre els tràmits i la sol·lcitud premeu aquí.
- Suvencions concurrència competitiva lloguer (35 anys o menys)
Aquestes subvencions van dirigides a persones joves que a data la publicació de la convocatòria (26/02/2024) tinguin fins a 35 anys o menys, siguin titulars d'un contracte de lloguer, habitació o cessió d'ús i que hi constin empadronats.
El termini de presentació sínicia el 11/03/2024 i finalitza el 12/04/2024 ambdós inclosos.
Informació consultar a l’Oficina d’Habitatge del Consell Comarcal d’Osona, o bé a través de la pàgina de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, premeu aquí
Per tal de presentar aquest ajut, caldrà demanar CITA PRÈVIA a través del web del Consell Comarcal d'Osona.
- Suvencions concurrència competitiva pagament lloguer o preu cessió Habitatges o Habitació LG (65 anys o més)
Aquestes subvencions es destinen a les persones físiques que, a 26/02/2024 tinguin 65 anys o més. Que siguin titulars d'un contracte de lloguer de l'habitatge que constitueixi el seu domicili habitual i permanent en el territori de Catalunya.
El termini de presentació s'inicia el 27/02/2024 i finalitza el 27/03/2024, ambdós inclosos.
Per a més informació consultar a l’Oficina d’Habitatge del Consell Comarcal d’Osona, o bé a través de la pàgina de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, premeu aquí.
Per tal de presentar aquest ajut, caldrà demanar CITA PRÈVIA, a través de la web del Consell Comarcal d'Osona o telefòn 938 834 125.
- Suvencions concurrència competitiva pagament lloguer LM (de 36 a 64 anys)
Aquestes subvencions es destinen a les persones físiques, que siguin titulars d'un contracte de lloguer o preu de cessió d'habitatge o habitació que constitueixi el seu domicili habitual i permanent en el territori de Catalunya.
El termini de presentació s'inicia el 15/04/2024 i finalitza el 10/05/2024, ambdós inclosos.
Per a més informació consultar a l’Oficina d’Habitatge del Consell Comarcal d’Osona, o bé a través de la pàgina de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, premeu aquí.
Per tal de presentar aquest ajut, caldrà demanar CITA PRÈVIA, a través de la web del Consell Comarcal d'Osona o telefòn 938 834 125.
- Ajuts europeus per a la millora de l'eficiència energètica dels habitatges (Next Generation)
Programes d'ajuts en matèria de rehabilitació residencial i habitatge social del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançats pels fons europeus Next Generation.
L'objectiu bàsic d'aquests fons és aconseguir que els edificis d'habitatges redueixin un mínim del consum d'energia primària no renovable i un mínim de la demanda, segons zona climàtica.
Les actuacions objecte de subvenció són: La rehabilitació energètica dels edificis residencial i la construcció d'habitatges de lloguer social en edificis energèticament eficients.
Informació consultar a l’Oficina d’Habitatge del Consell Comarcal d’Osona, o bé a través de la pàgina de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, premeu aquí.
Per tal de presentar aquest ajut, caldrà demanar CITA PRÈVIA a través del web del Consell Comarcal d'Osona, telf. 938832212 / 938834125.
- Borsa d'Habitatge
Es un servei de mediació entre persones propietàries d'habitatges buits i possibles persones interessades en disposar d’un habitatge de lloguer i que ofereix el suport necessari per formalitzar tota la documentació i facilitar la relació entre les dues parts.
- La Borsa d’Habitatge ofereix gratuïtament a les persones propietàries d’habitatges i a les persones llogateres els serveis següents:
- Informació i assessorament del tràmit
- Redacció del contracte d’arrendament
- Seguretat i garantia en la tramitació, seguiment i resolució del contracte, mediació en cas de conflicte
- Assegurança multirisc de l’habitatge gratuïta durant 5 anys de contracte
- Defensa jurídica que cobreix les despeses del procés judicial en cas d’impagaments
- Sistema de cobertura de la Generalitat a través de l'Aval lloguer que assegura el cobrament fins un màxim de 6 mesos
A qui va dirigida?
A persones propietàries que vulguin llogar els seus habitatges amb les garanties i la seguretat que els ofereix la mediació d'una administració pública.
A persones que necessitin trobar pis a un preu més assequible que del mercat lliure i que acceptin les condicions de mediació.
Per a més informació sobre els tràmits i la sol·licitud us podeu posar en contacte amb l’Oficina d’Habitatge, telèfon 938 834 125.
- Subvencions pel Manteniment, conservació de l'habitatge de la borsa de lloguer del Consell Comarcal d'Osona
L'Objecte de la convocatòria és l'atorgament d'ajuts individuals per a lamillora del servei de lloguer dels habitatges inclosos dins la Borsa de Lloguer Social de la Oficina Local d'Habitatge d'Osona, per tal de captar nous habitatges: per fomentar, ampliar i millorar la confiança i l'interès dels propietaris en l'opció del lloguer assequible.
Actuacions subvencionables: les destinades a la millora, adequació, manteniment i conservació de l'habitatge, reparació de tancaments practicables, mecanismes elèctrics, reparació/substitució d'acumuladors elèctrics, pintat general de l'habitatge, ... o bé la tramitació de documentació tècnica, cèdula d'habitabilitat, certificat energètic, butlletins elèctrics ...
El termini per presentar les sol·licituds s'inicia, el dia 10 de juliol de 2023 i finalitza el 10 d'agost de 2023, ambdos inclosos.
Per tal de presentar aquest ajut, caldrà demanar dia i hora telemàticament a través de la pàgina web del Consell Comarcal d'Osona, pestanya CITA PRÈVIA premeu, aquí.
Sol·licitud d'ajut individual per garantir el lloguer
Declaració reponsable per l'ajut
Per a més informació sobre els tràmits i la sol·licitud us podeu posar en contacte amb l’Oficina d’Habitatge, telèfon 938 834 125.
- Registre de sol·licitants de HPO
És un registre únic al qual s'han d'inscriure totes les persones que desitgin optar a un habitatge de protecció oficiala Catalunya.
Una vegada inscrites, podran participar en els processos d'adjudicació sempre que compleixin els requisits exigits.
La inscripció al Registre tindrà una vigència de tres anys, a comptar des de la resolució administrativa d'acceptació de la sol·licitud d'inscripció.
Dirigit, a persones que desitgein accedir a un habitatge de protecció ofical i que compleixine les requisits que estableix la normativa per accedir a aqusts tipus d'habitatges.
Per a més informació sobre els tràmits premeu aquí.