• A- A A+

    Oficina d’Habitatge del Consell Comarcal d'Osona

    Oficina d'Habitatge del Consell Comarcal d'Osona

    Servei d'informació, assessorament i gestió en matèria d'habitatge per a la ciutadania de la comarca d'Osona.

    Serveis disponibles

    Cèdules d’habitabilitat

    La cèdula és el document que acredita que l'habitatge compleix les condicions mínimes d'habitabilitat previstes per la normativa vigent. És necessari per obtenir subministraments com aigua, gas i electricitat, així com per llogar o vendre l'habitatge. Si està caducada, s'ha de tramitar de nou.

    L’Oficina del Consell us gestionarà la sol·licitud de cèdula, tant per habitatges usats com per a nova ocupació.

    Per a més informació, consulteu el següent enllaç: Tràmits cèdules

    Tràmits Habitatges de Protecció Oficial

    Informació i tramitació sobre Habitatges de Protecció Oficial, incloent autoritzacions de venda i lloguer, sol·licitud de visat i altres tràmits relatius.

    Per a més informació, consulteu el següent enllaç: Tràmits HPO

    Prestacions econòmiques d'especial urgència

    Aquestes prestacions ajuden a persones en risc d'exclusió social per fer front a despeses com el pagament del lloguer o la hipoteca. Inclou prestacions per a la Covid-19 i altres situacions d'emergència.

    Per a més informació, consulteu el següent enllaç: Informació sobre prestacions

    Ajuts de rehabilitació d’habitatges

    Aquests ajuts estan dirigits a la millora de l'eficiència energètica dels habitatges, amb finançament dels fons europeus Next Generation.

    Per a més informació, consulteu el següent enllaç: Ajuts Next Generation

    Subvencions per al pagament del lloguer

    Subvencions destinades a persones joves de fins a 35 anys, persones majors de 65 anys, i altres col·lectius que necessitin suport en el pagament del lloguer o cessió d'ús.

    Per a més informació, consulteu el següent enllaç: Subvencions lloguer

    Borsa d'Habitatge

    Servei de mediació entre propietaris i llogaters per facilitar l'accés a habitatges de lloguer, amb garanties addicionals per ambdues parts.

    • Informació i assessorament
    • Redacció de contractes
    • Mediació en cas de conflicte
    • Assegurança multirisc de l'habitatge

    Registre de sol·licitants d’habitatges de protecció oficial

    Assessorament i gestió per a la inscripció al registre d'habitatges de protecció oficial.

    Contacte

    Per a més informació, podeu posar-vos en contacte amb l'Oficina d'Habitatge del Consell Comarcal d'Osona:

    Telèfon: 938 834 125

    Cita prèvia: A través de la web del Consell Comarcal d'Osona

    Cookies

    On som

    Masoko

    Carrer de l'Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta

    Edifici el Sucre 08500 Vic

     938 832 212

     938 895 632

    informa@ccosona.cat

    Actualitat