• A- A A+

    Pla estratègic de desenvolupament local i ocupació d’Osona

     

    Antecedents 

     

    El concepte de concertació territorial es va introduir a partir de l'entrada en vigor de la Llei 13/2015, d'ordenació dels sistema d'ocupació i del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC), en el seu article 15. 

     

    La concertació territorial és el procés d'impuls i diàleg que promou el SOC amb les administracions locals, les organitzacions sindicals i les empresarials i altres agents rellevants del territori, per facilitar l'encaix, la coordinació i la integració de les polítiques d'ocupació en el territori i donar resposta a les necessitats de les persones i empreses usuàries, obtenir una major incidència en la millora del mercat laboral.

     

    El SOC ha elaborat una guia de suport als territoris per donar suport en el procés d'avançar cap a la configuració de la seva estratègia territorial i en la que ha previst les fases del procés. Des del mateix SOC ens van  animar a aprofitar la convocatòria anual de planificació estratègica per obtenir recursos per iniciar aquest procés . Des del Consell Comarcal d'Osona es va valorar positivament iniciar aquest procés de treball amb el territori, que independentment de com evolucioni el marc de concertació del SOC; pensem que potser de per si positiu. 

     

    En  data 27/07/2018 es va pubicar l'ORDRE TSF/123/2018, de 24 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades als Programes de suport al desenvolupament local.  Aquesta ordre va ser modificada posteriorment per l' Ordre TSF/158/2020, de 21 de setembre, de modificació de l'Ordre TSF/123/2018, de 24 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades als Programes de suport al desenvolupament local.

     

    En data 13/07/2023 es va publicar la RESOLUCIÓ EMT/2537/2023, de 6 de juliol, per la qual s'obre la convocatòria per a l'any 2023 per a la RESOLUCIÓ EMT/2537/2023, de 6 de juliol, per la qual s'obre la convocatòria per a l'any 2023 per a la concessió de subvencions destinades al Programa de suport i acompanyament a la planificació estratègica(SOC – Suport i acompanyament a la planificació estratègica) (ref. BDNS 707722). L'objectiu d'aquest programa és permetre a les entitats locals —en cooperació amb els actors rellevants del territori— diagnosticar, planificar, programar, coordinar, comunicar, integrar i executar totes les mesures que es vulguin posar en marxa en el marc d'un desenvolupament socioeconòmic el més integrat, equilibrat, equitatiu i sostenible possible; i el disseny d'accions específiques tant per intervenir sobre les persones en situació d'atur, com sobre el teixit productiu local —especialment el pertanyent a sectors estratègics pel territori— mitjançant accions d'identificació de potencialitats i l'acompanyament i suport a les empreses de cada territori. 

     

    El Consell Comarcal d'Osona, treballant en conjunt amb Creacció,  va sol·licitar la subvenció anteriorment esmentada, i  a partir de l'atorgament de la subvenció per part del SOC el novembre de 2023, es comença a treballar per executar el projecte subvencionat.

     

    El 19 d'abril de 2024, després d'un procés de licitació, el Consell Comarcal formalitza amb l'empresa Activa Prospect Research & Solutions, SL, el contracte de serveis: Elaboració del Pla Estratègic de desenvolupament local i ocupació a Osona.

     

    baner-SEPE-SOC-Generalitatdiba.jpg

     

    Objectius i resultat esperat 

     

    Objectius i finalitat

     

    Objectius: Crear i consolidar un model de concertació territorial, amb espais de treball conjunt pel foment de l’ocupació i el desenvolupament local, com a fonaments per a planificar, coordinar i gestionar els serveis i programes ocupacionals i de desenvolupament econòmic enfocats a donar resposta a les necessitats d’Osona. 

     

    Finalitat: Establir un instrument de planificació compartit sobre la base de la concertació, per una actuació més eficaç davant els reptes que el desenvolupament econòmic i social del territori planteja.

     

    Objectius i resultats esperats del procés

     

    objectius planificacio estrategica Consell Comarcal Osona

      

    Fases i activitats  

     

    El projecte s’estructura en cinc fases, des de l’inventari de recursos i l’avaluació de l’eficàcia de les polítiques actives d’ocupació (que engloben la diagnosi), i que donen pas a la fase de formulació de les línies estratègiques i els objectius, i a continuació el disseny i consens del pla d’acció. El projecte hauria de concloure amb la formulació i signatura d’un acord territorial per part dels actors clau del desenvolupament local i l’ocupació, amb el qual es comprometen a desplegar-ho.

     

    fases activitats planificacio estrategica Consell Comarcal Osona 

     

    Calendari previst de l'actuació 

     

    En base a l’inici real del treballs a l’abril de 2024, el projecte es preveu que finalitzi el 31 de desembre de 2024.

     

    Històric de les accions realitzades de més recent a més antic

     

    Detall de les diferents actuacions en ordre cronològic (de més recent a més antic)

    Reunió per la proposta d’actuacions a impulsar per abordar els temes crítics prioritzats

    Data: 4 de desembre  de 2024

    Format: Presencial

    Lloc: Edifici El Sucre – Consell Comarcal d’Osona. Carrer de l'Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta. 08500 Vic

    Tema: Reunió per la proposta d’actuacions a impulsar per abordar els temes crítics prioritzats  

     

    El 4 de desembre de 2024 es porta a terme una reunió consensuada amb els actors clau de les PAO a Osona, com a resultat dels treballs de diagnosi fets en les sessions de juliol a octubre de 2024 per avançar en l’elaboració del pla estratègic.

    L’objectiu de la reunió era per avançar en la definició d’objectius, línies estratègiques i disseny d’actuacions del Pla Estratègic. Per poder-ho treballar, es van agrupar els set temes crítics prioritzats en tres temes afins als àmbits d’actuació de les Polítiques Actives d’Ocupació del SOC, i per cada tema, es fa formar un grup de persones que fa debatre i proposar actuacions al respecte. Les propostes es van recollir en un mural.

    Els temes de debat i la relació amb els punts crítics acordats en les reunions anteriors són:

    1.- Formació professionalitzadora accessible i alineada amb les necessitats de les empreses.

    2.- Mercat de treball inclusiu i amb oportunitats pels col·lectius vulnerables

    3.- Ocupació de qualitat i integració i cohesió social

    reunió_4_desembre_1.jpg

     reunió_4_desembre_2.jpg

    reunió_4_desembre_3.jpg

    Resum

    Objectiu de la sessió

    Treballar amb 39 agents clau de les PAO d’Osona per avançar en la definició d’objectius, línies estratègiques i actuacions del Pla Estratègic.

    Temes crítics identificats (diagnosi prèvia)

    Es van prioritzar 7 reptes principals:

    1. Limitacions en l’oferta formativa i fuga de talent.
    2. Dependència de mà d’obra estrangera i integració social.
    3. Precarietat laboral, desigualtats i atur de llarga durada.
    4. Manca de relleu generacional.
    5. Pèrdua de població jove i despoblament rural.
    6. Especialització productiva i concentració empresarial.
    7. Desigualtats en l’accés als serveis i a les PAO.

    A la sessió, aquests reptes es van agrupar en 3 eixos:

    • Formació professionalitzadora accessible i alineada amb les empreses.
    • Mercat de treball inclusiu i amb oportunitats per a col·lectius vulnerables.
    • Ocupació de qualitat, integració i cohesió social.

    Metodologia de treball

    Els participants es van organitzar en 3 grups, un per cada eix. Primer van proposar actuacions (45 minuts), i després es van posar en comú (40 minuts).

    Principals aportacions

    1. Formació professionalitzadora

    • Crear un marc de coordinació estable públic-privat per planificar la formació.
    • Millorar la detecció conjunta de necessitats formatives d’empreses i persones.
    • Impulsar un viver d’espais formatius compartits i una Escola d’Oficis.
    • Reforçar la orientació als joves i canviar l’estigma dels oficis tradicionals.
    • Dissenyar itineraris formatius de llarg recorregut, amb mentors i acompanyament.
    • Promoure formació a mida i capacitar els formadors.

    2. Mercat de treball inclusiu

    • Corresponsabilitzar les empreses en la integració laboral (català, formació contínua, plans de diversitat).
    • Ampliar la definició de col·lectius vulnerables.
    • Potenciar l’acompanyament integral a persones d’origen estranger, amb referents i mentors.
    • Crear espais de treball compartits entre empreses, administració i tercer sector.
    • Donar suport amb ajuts i visibilitzar models d’èxit.

    3. Ocupació de qualitat, integració i cohesió social

    • Crear un dispositiu integral d’acompanyament a la inserció (18 mesos), amb suport a persones i empreses.
    • Sensibilitzar empreses per millorar les condicions laborals i la qualitat de l’ocupació.
    • Reactivar l’espai de coordinació dels Serveis Locals d’Ocupació d’Osona.
    • Abordar les mancances de transport públic i mobilitat sostenible com a factor clau per l’ocupació.

    Resultats

    A partir d’aquestes aportacions es va formular l’estructura del Pla Estratègic d’Osona, amb:

    • Objectius específics.
    • Línies estratègiques.
    • 30 actuacions concretes, que inclouen la creació d’espais de governança, un mapa formatiu d’Osona, suport als col·lectius vulnerables i programes per garantir ocupació de qualitat.

    Assistència

    • Tècnica d'inserció laboral d'ADFO - Associació de Disminuïts Físics d'Osona
    • Tècnic promoció econòmica d'Ajuntament de Centelles
    • Regidor de promoció econòmica d'Ajuntament de Centelles
    • Tècnica ocupació i empresa d'Ajuntament de les Masies de Voltregà
    • Coordinadora de l'ASPPE Manlleu de l'Ajuntament de Manlleu
    • Alcalde de Roda de Ter
    • Tècnica ocupació / empresa de l'Ajuntament de Sant Pere de Torelló
    • 1a. Tinent alcaldessa, Esports, Noves Tecnologies, Participació Ciutadana, Igualtat, Comunicació de l'Ajuntament de Sant Pere de Torelló
    • Cap d'Ocupació de l'Ajuntament de Vic
    • Representant de l'Associació Aurora - Gestió de Projectes Socials
    • Gerent de l'Associació d'Estudis i Formació d'Instal·ladors (AICO)
    • Referent  Programa Laboral, Programa Formació per a persones adultes,  SICCE-MIS de Caritas Diocesana de Vic
    • Representant de CCOO
    • Gerent del Centre Mèdic Psicopedagògic d'Osona (Osonament)
    • Conseller Comarcal de Promoció Econòmica del Consell Comarcal d'Osona
    • Tècnica Responsable de Promoció Econòmica del Consell Comarcal d'Osona
    • Tècnica del Consell Comarcal d'Osona
    • Tècnic d'economia cultural del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura
    • Tècnica emprenedoria i empresa del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura
    • Tècnica d'Empresa del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura
    • Tècnica dEconomia cultural i creativa del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura
    • President del Consorci del Lluçanès
    • Representant de l'Oficina Tècnica d'Estratègies per al Desenvolupament Econòmic de la Diputació de Barcelona
    • Cap de Subsecció SSSLO -  DIBA (XALOC) de la de la Diputació de Barcelona
    • Director de la Fundació Albir
    • Directora de la Fundació Impulsa
    • Coordinadora de la Fundació Impulsa
    • Directora de Formació de la Fundació Sant Tomàs
    • Dirrector de l'Infocentre Formació i Estudis, sl
    • Gerent de l'Infocentre Formació i Estudis, sl
    • Representant d'Intac Vic, sl
    •  Tècnica de La Fera Ferotge
    • Tècnica de La Fera Ferotge
    • Tècnica ocupació Malla i Cap d'ocupació i empresa de la Mancomunitat de la plana
    • Responsable programes ocupació i concertació territorial de PIMEC
    • Representant de PIMEC Catalunya Central
    • Directora de l'Oficina de Treball de la Generalitat de Vic
    • Tècnica del SOC
    • Tècnica d'ocupació de la UGT

     Imatges del material presentat a la sessió:

    Material_sessió_4_de_desembre_1.png

    Material_sessió_4_de_desembre_2.png

    Material_sessió_4_de_desembre_3.png

    Material_sessió_4_de_desembre_4.png

    Material_sessió_4_de_desembre_5.png

    Material_sessió_4_de_desembre_6.png

    Material_sessió_4_de_desembre_7.png

    Material_sessió_4_de_desembre_8.png

    Material_sessió_4_de_desembre_9.png

    Material_sessió_4_de_desembre_10.png

    Material_sessió_4_de_desembre_12.pngMaterial_sessió_4_de_desembre_11.png

    Material_sessió_4_de_desembre_13.png

    Material_sessió_4_de_desembre_14.png

    FASE 2 - PROPOSTA D'ACTUACIONS I PLA D'ACCIÓ 

     

    Reunió online 017/10/2024 Reunió de contrast i validació dels punts crítics que han de guiar el pla

    Data: 17 d’octubre de 2024, 14.00-15.00 hores

    Format: Presencial

    Lloc: Edifici El Sucre – Consell Comarcal d’Osona. Carrer de l'Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta. 08500 Vic

    Tema: Reunió de contrast i validació dels punts crítics que han de guiar el Pla

    foto_reunió_17_octubre_3.jpg

    foto_reunió_17_octubre_2.jpg

    reunió_4_desembre_3.jpg

     

    En aquesta reunió celebrada el 17 d’octubre a la Sala Coll i Bardolet de l’Edifici El Sucre de Vic, es debaten els punts crítics i oportunitats recollits en la sessió anterior per encapçalar l’agenda política d’Osona en els pròxims anys en l’àmbit del desenvolupament econòmic i l’ocupació.

    La sessió s’ha organitzat en una ronda de presentacions i un torn de debat entre les persones assistents.

     

    Assistents

    • Delegada territorial d'ACCIÓ
    • Tècnic promoció econòmica a l'Ajuntament de Centelles
    • Regidor de promoció econòmica de l'Ajuntament de Centelles
    • Tècnica ocupació i empresa de l'Ajuntament de les Masies de Voltregà
    • Directora de l'OPE Manlleu de l'Ajuntament de Manlleu
    • Tècnica d'ocupació i educació de l'Ajuntament de Roda de Ter
    • Cap d'Ocupació de l'Ajuntament de Vic
    • Representant de l'Associació Aurora - Gestió de Projectes Socials
    • Gerent de l'Associació d'Estudis i Formació d'Instal·ladors (AICO)
    • Representant de la Cambra de Comerç de Barcelona. Delegació d'Osona
    • Representant de CCOO
    • Gerent del Centre Mèdic Psicopedagògic d'Osona (Osonament)
    • Coordinador de Promoció territorial i conseller delegat de nous programes del SOC, Mobilitat, Bioeconomia circular i Comunicació del Consell Comarcal d'Osona
    • Conseller Comarcal de Promoció Econòmica del Consell Comarcal d'Osona
    • Tècnica economia cultural del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura
    • Vicepresident Consorci Vall del Ges, Orís i Bisaura
    • Director Tècnic Consorci del Lluçanès
    • Directora executiva de CREACCIÓ
    • Responsable de l'Observatori Socioeconòmic d'Osona
    • Tècnic de l'Observatori Socioeconòmic d'Osona
    • Coordinadora de la Creu Roja
    • Directora de la Fundació Impulsa
    • Directora d'Àrea a la Fundació Sant Tomàs
    • Tècnica d'ocupació de Malla i Cap d'ocupació i empresa Mancomunitat la plana
    • Responsable programes ocupació i concertació territorial de PIMEC
    • Directora de l'Oficina de Treball de la Generalitat de Vic
    • Vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement a la Universitat de Vic
    • Directora de l'Oficina Tècnica de Recerca i Transferència de Coneixement (OTRI)
    • Tècnica d'ocupació de la UGT

    Imatges de la sessió:

    Sessió_17_doctubre.png

     

     

    Reunió 17/07/2024 Relat territorial

     

    En el marc dels treballs de diagnosi, el 17 de juliol es va celebrar a l’Edifici el Sucre de Vic una sessió de contrast del relat territorial, els punts crítics i les oportunitats amb 47 representants dels ens locals del territori, organitzacions empresarials, sindicats, entitats del tercer sector i empreses vinculades a les polítiques actives d’ocupació, així com representants de la Diputació de Barcelona i del Servi Públic d’Ocupació de Catalunya.

    L’objectiu de la sessió va ser el de contrastar els resultats de la diagnosi amb els actors clau de les PAO a Osona, incorporant la seva visió, i al mateix temps, prioritzar els temes crítics a abordar amb el Pla estratègic en elaboració.

    Per dur a terme el debat i assegurar que tothom donava la seva visió, es van formar quatre grups de treball entre els assistents, de forma heterogènia i en funció de les organitzacions representades. Els grups de treball van debatre i contrastar els 10 temes crítics presentats.

    reunio relat territorial 2

    reunio relat territorial

    reunio_relat_territorial_3.png

    Asistència 

    • Tècnic de l'Associació Aurora - Gestió de Projectes Socials
    • Directora de l'Associació Casal Claret de Vic
    • Tècnica de formació de l'Associació d'Estudis i Formació d'Instal·ladors (AICO)
    • Representant de l'Associació Tapís
    • Representant de l'Associació Tapís
    • President de la delegació  d'Osona de Cambra de Comerç de Barcelona
    • Representant del CEDO (Consell Empresarial d'Osona)
    • Coordinador del Centre Mèdic Psicopedagògic d'Osona (Osonament)
    • Coordinador de Promoció territorial i conseller delegat de nous programes del SOC, Mobilitat, Bioeconomia circular i Comunicació del Consell Comarcal d'Osona
    • Conseller Comarcal de Promoció Econòmica del Consell Comarcal d'Osona
    • Tècnic d'economia cultural del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura
    • Tècnica d'emprenedoria i empresa del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura
    • Tècnica d'Empresa del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura
    • Vicepresident del Consorci Vall del Ges, Orís i Bisaura
    • Representant del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura
    • Vicepresidenta 1a Consorci del Lluçanès
    • Director Tècnic Consorci del Lluçanès
    • Directora executiva de Creacció
    • Responsable de l'Observatori Socioeconòmic d'Osona
    • Coordinadora de la Creu Roja
    • Cap de Subsecció SSSLO  de la Diputació de Barcelona (Xaloc)
    • Director de la Fundació Albir
    • Coordinadora de la Fundació Impulsa
    • Directora d'àrea de la Fundació Sant Tomàs
    • Coordinador d'ocupació de PIMEC
    • Responsable de Desenvolupament Local de la Mancomunitat de la Plana
    • Administrador - Gerent d'Intact Vic. S.L.
    • Tècnica de projectes d'ADV Ecològica
    • Enginyera a Vector Ambiental
    • Gerent d'Infocentre
    • Tècnic del SOC
    • Tècnica del SOC
    • Directora d'Infocentre
    • Tècnic de Bioponent
    • Tècnica de La Fera Ferotge
    • Tècnica de La Fera Ferotge
    • President de la Mancomunitat de la Plana

    Resum

    Es fixen varis temes diferents de debat, sota el títol de “punts crítics” i s’organitzen 4  grups de 4 persones . Per dur a terme el debat i assegurar que tothom donava la seva visió en cada tema, es va distribuir a les persones assistents en quatre grups, que van debatre i contrastar els aspectes crítics presentats  d’un tema concret. En tandes de 20 minuts, cada grup es situava a una cantonada de la sala, debatent 2 o 3 aspectes crítics. Un cop transcorreguts els 20 minuts, tot el grup es movia a una altra cantonada, per debatre el bloc d’aspectes crítics següent.  Es fa un recull de les aportacions i es vota online. Els resultats obtinguts són els següents:

    Sessió_17_dagost.png

    Material projectat a la sessió:

    Sessió_17_dagost_2.png

    Sessió_17_dagost_3.png

    Sessió_17_dagost_4.png

    Sessió_17_dagost_5.png

    Reunió online 04/07/24 amb els agents del territori sobre el procés del Pla Estratègic

    Data: 4 de juliol de 2024, 13 - 14 h

    Format: Online

    Tema

    Inici i context: Benvinguda institucional i explicació del procés de concertació i estratègies territorials impulsat pel SOC. Es posa en valor la col·laboració entre ens públics i privats per definir una estratègia conjunta en l’àmbit de les PAO a Osona i Lluçanès.

    Repàs sessions realitzades:

    • 9/04/24: Presentació del procés.
    • 17/05/24: Treball sobre examen de recursos.
    • 10-14/06/24: Sessions per recollir cartera de serveis i programes.
    • 17/06/24: Sessió sobre el disseny de l’avaluació (enquesta usuaris XALOC).
    • 17/07/24: Prevista sessió de debat i priorització de temes crítics.

    Objectiu del procés: Millorar la concertació de serveis d’ocupació i desenvolupament econòmic, creant un espai compartit amb tots els actors PAO.

    Intervencions principals: Es remarca la importància de la participació àmplia, la diversitat d’actors i la generació d’aliances.

    • Es plantegen dubtes sobre la governança i la definició de l’òrgan de govern, però es recorda que és decisió del territori.
    • Es valora el procés com una oportunitat per concertar, innovar i definir un model propi adaptat a la realitat d’Osona.
    • Es destaca que és un procés inicial, participatiu i de diagnosi, que ha de permetre assentar bases per a un nou model de polítiques actives d’ocupació.

    Assistents

    • Presidenta CEDO
    • Secretari d'organització i recursos CCOO
    • Coordinador de Promoció territorial i Conseller Delegat de nous programes del SOC, Mobilitat, Bioeconomia circular i Comunicació Consell Comarcal d'Osona
    • Conseller delegat de Promoció econòmica, Projectes europeus i Creacció - Alcalde de Gurb
    • Tècnica de Promoció econòmica del Consell Comarcal d'Osona
    • Directora Executiva Creacció, Agència d’emprenedoria, innovació i coneixement, SL
    • Directora OTG de Vic
    • Responsable de concertació territorial PIMEC
    • Serveis Centrals SOC
    • Tècnica de polítiques d’ocupació d'UGT
    • Sòcia i consultora d'Activa Prospect

    Imatges de la sessió:

    reunio_04-07-24.jpg

    foto_sessió.jpg

     Material presentat a la sessió: 

    Presentacio4juliol1.jpg Presentacio4juliol2.jpg

     Presentacio4juliol3.jpgPresentacio4juliol4.jpg

    Presentacio4juliol5.jpg 

    17/06/2024 - Reunó disseny de l’avaluació d’eficàcia de les PAO

    Data: 17 de juny de 2024, 09.30 - 11.00 hores

    Format: Presencial.

    Lloc: Sala Gòtica Casa de Convalescència. Vic

    Tema: Cartera de serveis

    1.  Acord en les PAO que es vol avaluar:
      • Orientació
      • Intermediació
      • Qualificació Professional
      • Experienciació
    2. Identificació de les actuacions que engloba cada àmbit PAO
    3. Redactar conjuntament els objectius de cada PAO (els outputs) i els impactes a llarg termini (els outcomes).
    4. Redacció i acord de la Teoria del Canvi per l’Avaluació PAO Osona
    5. Breu explicació de l’extracció de dades de XALOC pel disseny mostral i la realització de l’enquesta
    • Es defineixen les PAO a avaluar: orientació, intermediació, qualificació professional i experienciació
      • Es treballa amb els SLO d’Osona per:
      • Identificar actuacions dins cada àmbit.
      • Redactar objectius (outputs) i impactes (outcomes).
    • Redactar i acordar la Teoria del Canvi de l’avaluació.
    • ES fa una breu explicació de l’extracció de dades de XALOC pel disseny mostral i la realització de l’enquesta 
    • Es decideix que cada ens local sol·liciti a la Diputació de Barcelona les dades de persones ateses (2023) amb variables sociodemogràfiques (sexe, edat, estudis, etc.).
    • Es prepara un qüestionari, debatut en diverses reunions.
    • Durant juny-setembre es dona suport tècnic per la petició de dades via XALOC. L’objectiu és l’extracció i fusió de dades, per assegurar una mostra representativa.
    • El 15/11/24 es detecta un desajust entre dades obtingudes de XALOC i usuaris reals atesos, confirmat posteriorment.

    Material adjunt a la convocatòria i treballat a la sessió de 17 de juny

    Reunio_disseny_avaluacio_eficacia_PAO_1.png

    Reunio_disseny_avaluacio_eficacia_PAO_2.png

    Reunio_disseny_avaluacio_eficacia_PAO_3.png

    Reunio_disseny_avaluacio_eficacia_PAO_4.png

    Reunio_disseny_avaluacio_eficacia_PAO_5.png

    Reunio_disseny_avaluacio_eficacia_PAO_5.png

    Reunio_disseny_avaluacio_eficacia_PAO_6.png

    FASE 1 - INVENTARI DE RECURSOS 

    14/06/2024 - 4a reunió Cartera de Serveis Locals Montesquiu

     

    Divendres 14/06/2024 es va realitzar al Castell de Montesquiu la darrera de les 4 reunions per identificar els serveis i dispositius en l'àmbit de les polítiques actives d'ocupació de diversos ens. En concret, s'ha comptat amb la participació del  Consorci del Lluçanès, l'Ajuntament de Sant Pere de Torelló i del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura. 

     

     reunio Montesquiu

     

    11/06/2024 - 3a reunió Cartera de Serveis Locals a Manlleu  

     

    Dimarts 11/06/es va realitzar a Manlleu la tercera de les 4 reunions per identificar els serveis i dispositius en l'àmbit de les polítiques actives d'ocupació de l'Ajuntament de Manlleu, l'Ajuntament de Roda de Ter, l'Ajuntament de Masies de Voltregà, l'Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà, els ajuntaments del Collsacabra (L'Esquirol, Rupit i Pruit, Tavertet), així com els serveis i dispositius dels mateixos en xarxa.

    Reunio Manlleu

     

    10/06/2024 - 2a reunió Cartera de Serveis Locals a la Mancomunitat la Plana

    Tema:

    El dia 10/06/24 es va celebrar la segona de les quatre reunions, en aquest cas, per identificar els dispositius, serveis i programes en polítiques actives d'ocupació de l'Ajuntament de Centelles i de la Mancomunitat la Plana.

    Els dies 10, 11 i 14 de juny es van celebrar quatre reunions amb un total de 32 persones. A Vic amb 14 persones (10 de juny de 2024), a Malla 2 persones (10 de juny de 2024), a Manlleu 7 persones (11 de juny de 2024) i Montesquiu 9 persones (14 de juny de 2024en el marc de les quals es van identificar, en primer lloc, la cartera de serveis a les persones, a les empreses i al territori pel desenvolupament local de les 26 organitzacions que van participar i també es va dur a terme un debat sobre aspectes de millora en els mateixos. Les graelles que hi ha a continuació, sintetitzen els serveis identificats en cada sessió.

    En aquest informe final que esteu llegint, “Pla estratègic ... Informe final”, punt “4. Examen de recursos i cartera de serveis en matèria de PAO” , apartat “Mapa d’actors i cartera de serveis”, subapartat “Organitzacions” es detalla el total d’organitzacions participants

    Dins aquest mateix document “Pla estratègic ... Informe final”, punt “4. Examen de recursos i cartera de serveis en matèria de PAO” , apartat “Mapa d’actors i cartera de serveis”, subapartat “Cartera de Serveis” es detalla el resultat extret de les diferents reunions pel que fa a la cartera de serveis que cada organització participant a la reunió ofereix als usuaris (persones, empreses i territori en general) per al desenvolupament local.

    Aquests resultats es van penjar a la pàgina web del Consell Comarcal d’Osona i es van comentar a la reunió 17/06/2024, fent referència a que es podien consultar les conclusions a la pàgina web del Consell Comarcal d’Osona.

    Llistat signatures assistents reunió 

    • Representant de l'ADFO - Associació de Disminuïts Físics d'Osona
    • Representant de l'Ajuntament de Vic
    • Representant del Centre Mèdic Psicopedagògic d'Osona (Osonament)
    • Representant del Consell Comarcal d'Osona
    • Representant de CREACCIÓ
    • Representant de CREACCIÓ
    • Representant de la Creu Roja
    • Representant de la Fundació Albir
    • Representant de la Fundació Impulsa
    • Representant de la Fundació Impulsa
    • Representant de la Fundació Sant Tomàs
    • Representant de la Fundació TRUETA
    • Representant de La Fera Ferotge
    • Representant d'UGT

     

    Imatges reunió

    Reunio_10_juny_2.jpg.png

     

    10/06/2024 - Inici de la fase, cartera de serveis locals, amb la 1a reunió a Vic

     El  dilluns 10/06/24 va iniciar-se  la fase 2, amb un total de 4 reunions que es van fer entre el 10 i el 14 de juny.  La primera d'aquestes reunions es va realitzar a Vic la primera d'un total de 4 reunions. L'objectiu de les mateixes era trobar-nos per identificar els serveis i dispositius en l'àmbit de les polítiques actives d'ocupació de l'Ajuntament de Vic, el Consell  Comarcal d’Osona, Creacció i les següents entitats: Fera Ferotge, Fundació Sant Tomàs, Creu Roja, Fundació Trueta, Fundació Albir, Fundació Impulsa, UGT, ADFO i el Centre Mèdic Pedagògic d’Osona (Osonament).

    Planificacio estrategica Osona 001

    Planificacio estrategica Osona 002 

     Planificacio estrategica Osona 003
     

    17/05/2024 - 2a reunió preliminar, amb ens locals d'Osona i el Lluçanès i entitats del territori

     

    A la reunió, telemàtica, va assistir personal tècnic dels diferents ens locals municipals i supramunicipals d'Osona i el Lluçanès, Consell Comarcal d'Osona, Creacció i diferents entitats de la comarca -públiques o privades, amb dispositius d'orientació, intermediació, qualificació professional, experienciació, etc-,  i l'empresa Activa Prospect. Es va exposar la necessitat de fer un inventari de recursos territorials (financers, infraestructurals, personals, etc.) que s'articularà amb una enquesta i entrevistes, per poder fer un mapa realista i actual del territori, i continuar amb la resta de fases del projecte. 

     

     reunio2 Planificacio estrategica Consell Comarcal Osona

    26/04/2024 - Reunió Pla de comunicació 

     Data: 26 d'abril de 2024.

    Format: En línia

    Tema: Pla de Comunicació

    1. Identificació de responsables / equip de comunicació durant el procés. Acordem que es farà la comunicació pels canals oficials del Consell Comarcal, amb el suport de l’equip de Creacció i Activa per l’elaboració de textos i gràfics, tant en relació a convocatòries i informacions del procés, com en relació a notes de premsa i continguts per les xarxes socials. 
    2. Els canals que s’utilitzaran seran:
      • Apartat de notícies de la web del CC Osona
      • Twitter, linkedin, youtube (si es considera oportú)
    3. Publicació de nota de premsa a la web del Consell Comarcal en relació:  
      • Després de la celebració de reunions (en cada fase). 
      • Actíva prepara un text breu de la sessió celebrada el passat 9/04 amb la presentació dels treballs
    4. Identificar el lloc web (Consell Comarcal) on es farà difusió de l’Estratègia Territorial d’Osona:  
      • S’acorda incloure a la subsecció de Promoció Econòmica de la web del Consell Comarcal, un botó o apartat que porti a una sessió per fer difusió del pla estratègic: 
      • Actíva preparar un breu text del procés i una figura gràfica de les fases (com la de la presentació el dia 9/04)
      • Es facilita un exemple de l’Alt Penedès 
      • S’acorda celebrar una reunió el divendres 3/5 amb L’Arnau Brasco i l’Antoni Montmany per parlar de la comunicació i la web. 
    5. En relació a dissenyar elements d’imatge de l’Estratègia Territorial (logo i eslògan) s’acorda no fer-ho ara, i s’espera a finalitzar els treballs per valorar-ho quan sigui oportú.  
    6. Inici accions: Examen de recursos i Avaluació 
      • S’acorda agendar una reunió en línia el divendres 17 de maig amb la participació dels equips dels ens locals i resta d’agents que gestionen PAO a Osona, per explicar com es planteja fer l’Examen de Recursos i l’Avaluació PAO. 
      • Actíva enviarà a l’equip del Consell Comarcal i Creació, exemples de com s’ha treballat fins ara (eines de recollida d’informació) i resultats obtinguts (informes de resultats) per valorar com es farà. 

    Assistents

    • Tècnica responsable Promoció Econòmica del Consell Comarcal d'Osona
    • Directora executiva de Creacció
    • Sòcia i consultora d'Actíva Prospect Research & Solutions

     

    Resum 

    • Comunicació: Es farà a través dels canals oficials del Consell Comarcal, amb suport de Creacció i Actíva per textos i gràfics.
    • Canals: Web del Consell Comarcal (apartat notícies), Twitter, LinkedIn i, si cal, YouTube.
    • Notes de premsa: Publicació després de cada reunió de fase. Actíva prepara el resum de la sessió del 9/04.
    • Difusió web: Creació d’un apartat específic dins Promoció Econòmica a la web del Consell Comarcal, amb text i gràfic de les fases. Reunió prevista el 3/05 per definir-ho.
    • Identitat visual: No es dissenyarà logo ni eslògan fins al final dels treballs.
    • Properes accions: Reunió en línia el 17/05 amb equips locals i agents PAO per explicar l’Examen de Recursos i l’Avaluació. Actíva enviarà exemples d’eines i resultats per valorar la metodologia.

     

    09/04/2024 - 1a reunió preliminar, amb ens locals d'Osona i el Lluçanès 

     Data: 9 d'abril de 2024, 14 -15 h

    Format: Presencial

    Lloc: Edifici El Sucre - Consell Comarcal d’Osona. Carrer de l'Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta. 08500 Vic

    Tema: 

    1. Presentacions

    Es fa una ronda per identificar municipis, ens locals i organitzacions participants.

    2. Presentació del projecte

    Objectius i resultats esperats:

    • Definir una estratègia compartida de desenvolupament local i ocupació, respectant la diversitat territorial.
    • Dissenyar projectes amb acord i compromís polític.
    • Voluntat que hi participin tots els àmbits territorials d’Osona.

    Fases i calendari:

    • 5 fases: diagnosi (inventari de recursos i avaluació PAO), formulació d’estratègia i objectius, disseny i consens del pla d’acció, i signatura d’un acord territorial.
    • Durada: abril – desembre 2024.

    Estructura organitzativa:

    • Plenari/Comissió Executiva → Ple del Consell d’Alcaldes.
    • Comissió Permanent → Consell General de Creacció (amb participació tècnica, política i agents socioeconòmics).
    • Oficina Tècnica → Virtuts Saez, Sandra Álamo i Núria Macià.
    • Grups de treball específics per reptes, diagnosi i cocreació de projectes.

    3. Intervencions dels participants

    Es veu el projecte com una oportunitat per decidir des del territori, compartir una estratègia i analitzar la governança comuna.

    Sorgeixen dubtes sobre el model jurídic i econòmic vinculat al SOC i sobre la metodologia d’avaluació prevista.

    Es considera encertat elaborar una estratègia territorial, però hi ha incerteses sobre la gestió dels recursos, i es reclama la participació d’àrees com Intervenció i Secretaria.

    Es distingeix entre un debat estratègic (futur de la comarca) i un debat operatiu (com organitzar-ho), subratllant la importància de preservar la diversitat local.

    Es posa en valor la necessitat d’incorporar la veu dels municipis petits dins la governança.

    S’identifica l’oportunitat de revisar les polítiques actives d’ocupació, simplificar el sistema de subvencions i definir un model de governança més plural i especialitzat.

    Es reconeix la capacitat del territori per gestionar projectes estratègics de manera coordinada.

    Es comparteix la incertesa generada pel SOC amb la implementació de pilots territorials.

    4. Acords

    Actíva enviarà un resum de la reunió i el calendari amb fases i tasques detallades.

    Assistents

    • Regidor de Promoció econòmica de l'Ajuntament de Centelles
    • Tècnic de Promoció econòmica
    • Alcalde de Manlleu – Conseller de Creacció
    • Regidor de transformació econòmica i estratègia de ciutat – Conseller de Creacció
    • Coordinadora Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Manlleu
    • Tècnica d’ocupació i empresa de l'Ajuntament de les Masies de Voltregà
    • Alcalde de Roda de Ter
    • Tècnica d’ocupació i empresa de l'Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà
    • Regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Sant Pere de Torelló
    • Tècnica ocupació/empresa 
    • Regidora d’Estratègia econòmica, Desenvolupament territorial, Comerç i activitats, Cultura i Llengua de l’Ajuntament de Vic – 1a tinent d’Alcaldia – Presidenta de Creaccióde l'Ajuntament de Vic
    • Cap ocupació Ajuntament de Vic
    • Conseller Promoció Econòmica, projectes europeus del Consell Comarcal d'Osona, Alcalde de Gurb i Conseller de Creacció
    • Gerent del Consell Comarcal d'Osona
    • Tècnica de Promoció Econòmica del Consell Comarcal d'Osona
    • Vicepresident Consorci Vall del Ges – Alcalde de Sant Quirze de Besora
    • Cap Àrea Promoció Econòmica i Ocupació – Alcalde de Prats 
    • Vicepresidenta 1a Consorci Lluçanès – Regidora de Promoció Econòmica i Ocupació de Prats de Lluçanès
    • Director Tècnic del Consorci del Lluçanès
    • Directora executiva de Creacció
    • Tècnica dinamitzadora de l’ecosistema emprenedor
    • Tècnica de l’Observatori socioeconòmic d’Osona
    • Cap d’ocupació i empresa Mancomunitat la Plana
    • Tècnica ocupació UGT
    • Sòcia i consultora
    • Consultor

     reunio planificacio estrategica osona consell comarcal osona

     Materials de la sessió

    Materials_Sessió_9_abril.png

     

    Materials_Sessió_9_abril_2.png

    Materials_Sessió_9_abril_3.png

    Cookies

    On som

    Masoko

    Carrer de l'Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta

    Edifici el Sucre 08500 Vic

     938 832 212

     938 895 632

    informa@ccosona.cat

    Actualitat