A- A A+
  • 1a sessió del Consell General d’Osona Turisme

    noticia-ccosona-plens-01

    El passat 20 de novembre es va fer a la Sala de Plens del Consell Comarcal la reunió del Consell General, màxim òrgan de govern i d’administració d’Osona Turisme.

    Després de l’aprovació del nou funcionament de l’organització especial Osona Turisme l’octubre de l’any passat, l’ens va celebrar la reunió del Consell General per tal de fer un resum de les accions realitzades en aquest primer any de funcionament i aprovar el pla d’accions per l’any vinent.

    Tal com va explicar Sergi Vilamala, president d’Osona Turisme, l’organisme té com a finalitat principal la promoció del turisme en el territori de la comarca d’Osona. El pla d’accions del 2013 es va plantejar en base a les normes reguladores aprovades, definint activitats basades en accions de continuïtat d’anys anteriors i accions basades prioritàriament en la promoció i dinamització turística a nivell comarcal. Les accions desenvolupades s’han basat  principalment en l’assessorament als ens locals i a les entitats privades, seguir treballant en projectes iniciats i potenciar el coneixement de la comarca d’Osona a partir de tot tipus d’actuacions de caràcter promocional, sobretot amb els mercats de proximitat i treballant conjuntament amb Diputació de Barcelona i l’Agència Catalana de Turisme per realitzar promoció als mercats més llunyans. El pla d’accions aprovat inicialment s’ha complert en la major part de propostes. Aquest nou funcionament estableix un consens continu de les accions a realitzar a través del Consell d’Administració que s’ha reunit mensualment per decidir com desenvolupar cada una de les tasques plantejades inicialment.

    Algunes de les accions de promoció dirigides a mercats propers més destacades són la realització dels Monòlegs en Ruta, una sèrie de deu capítols d’humor amb personatges famosos que transcorren per diferents punts de la comarca i que s’emetran per diferents cadenes de la Xarxa de Televisions Locals, la campanya publicitària a través del Grup Sàpiens (amb les revistes Descobrir, Cuina i Sàpiens), la presència amb espai en diferents centres comercials de Barcelona, l’edició d’un nou fulletó promocional i la conceptualització d’una nova pàgina web.

    La proposta de pla d’accions pel 2014 dóna continuïtat a les accions plantejades al 2013, incloent noves activitats a partir de necessitats detectades. Així doncs, les accions principals es destinen a la creació i millora de producte turístic per tal de dinamitzar i professionalitzar l’oferta turística de la comarca, i a la promoció turística per tal de donar a conèixer, sobretot al públic més proper, què ofereix Osona com a destí turístic.

    També es va aprovar la nova marca de promoció turística Paisatges de Barcelona. A principis del 2012 es va presentar el primer Pla de Màrqueting Turístic dels serveis de turisme de la Diputació de Barcelona on es recollia la necessitat de millorar l’efectivitat i eficiència de les marques turístiques territorials. El pla proposava el canvi de la marca turística Catalunya Central per Paisatges de Barcelona en coherència a uns arguments de notorietat, presència i reconeixement definits. Aquesta nova marca turística comprèn les comarques de l’Anoia, el Bages i Osona. Per tal d’agilitar els tràmits cada òrgan de govern territorial aprova la declaració instant al govern de la Generalitat a aprovar-lo al seu torn.

    Actualment, Osona Turisme té 35 membres que representen a 46 municipis i a 3 associacions de privats.

    Després del Consell General es va celebrar per primer any la Nit del Turisme d’Osona amb un sopar a l’hotel Can Pamplona amb la finalitat de crear un punt de trobada del sector turístic de la comarca. 

    On som

    Masoko

    Carrer de l'Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta

    Edifici el Sucre 08500 Vic

     938 832 212

     938 895 632

    informa@ccosona.cat

    Actualitat