A- A A+
  • Osona es postula com una destinació turística sostenible, autèntica i amb una oferta de productes turístics de qualitat

    2gfrd¡

    Un centenar de persones vinculades al sector turístic osonenc es van aplegar a Manlleu per compartir experiències i motivacions en la Nit del Turisme d’Osona

    La novena edició de la Nit del Turisme d’Osona es va celebrar, aquest dijous al vespre, per primera vegada fora de l’Edifici El Sucre de Vic. Amb la voluntat de convertir-lo en un esdeveniment itinerant, Osona Turisme va escollir enguany la ciutat de Manlleu com amfitriona de la cita anual del sector turístic de la comarca.

    Representants polítics i tècnics del Consell Comarcal d’Osona i de pràcticament tots els ajuntaments de la comarca, socis i agents del sector privat van omplir el teatre de Manlleu per conèixer les accions i les estratègies que s’estan impulsant des del territori en l’àmbit turístic. Un sector fortament castigat per la pandèmia però que ha demostrat empenta per revertir la tendència i generar oportunitats.

    Durant la gala, es van presentar les principals actuacions desenvolupades i previstes per tal de promocionar i posicionar Osona com una destinació turística “sostenible, autèntica i amb una oferta de productes turístics de qualitat”. Aquests són els tres dels grans valors del model turístic osonenc, destacava el president d'Osona Turisme, Carles Banús.

    En el seu parlament, el secretari general d’Empresa i Ocupació de la Generalitat, Oriol Sagrera, va aplaudir la trajectòria i els resultats de l’activitat turística d’una comarca que “està ben posicionada per liderar la transformació del sector després de la pandèmia. Tenim tots els actius suficients per ser un referent responsable, sostenible i socialment inclusiu i esdevenir la millor destinació turística de l’interior de Catalunya”. Per la seva banda, el president del Consell Comarcal, Joan Carles Rodríguez, va reiterar la idea de generar més valor que volum: “Hem de fixar-nos la qualitat com objectiu i saber-la mantenir” i va felicitar al sector pel notable obtingut en l’informe anual de reputació online.

    Compromesos amb la sostenibilitat i amb la qualitat de l’atenció turística

    A Osona, hi ha més de 50 empreses i entitats amb la certificació Biosphere. Es tracta d’un segell de qualitat que acredita que els aspectes mediambientals, sociocultural i econòmics conviuen amb harmonia en la gestió turística. En el  marc de la Nit del Turisme, es van entregar aquests distintius als nous agents que l’han aconseguit. De la mateixa manera, també es van lliurar els diplomes a les empreses que s’han adherit al programa de Punts d’Informació Turística que contribueixen a oferir un servei d’informació turística de qualitat. A Osona, ja en són més de 30.

    Guanyadors Biosphere web

    Guanyadors PIT web

    Els aliments excel·lents d’Osona

    La botifarra d’ou de Can Codina, l’IGP Llonganissa de Vic, la Ratafia Bosch Reserva, el Jove de Cabra de Formatges Riudavets, el Pa de Pessic del Bruguer, el Pa de 7 llavors de Mas Corcó Pagesos Forners i el Caldo Silvestre de Sambucus són els set productes de la cistella agroalimentària que representarà Osona els propers tres anys. Els guanyadors del concurs Fet a Osona: Aliments Excel·lents s’ha conegut aquest dijous en el marc de la Nit del Turisme.

    cistella1

    És una iniciativa, impulsada per Osona Turisme, Creacció i Xarxa de Productes de la Terra, que pretén donar a conèixer a la població local els productes del territori i promocionar la comarca d’Osona com a destinació gastronòmica.

    Com és el turista que visita a Osona?

    Una de les curiositats que es va presentar durant la Nit del Turisme és el perfil sociodemogràfic del turista. Un estudi que realitza l’Observatori de Turisme de Barcelona conclou que el visitant osonenc és un home d’entre 35 i 44 anys que viatja amb família i/o fills (44,8%) o només amb parella (16,3%). En menys ocasions, també viatja sol (14,6%) o per feina (13,7%). Generalment, es tracta d’un turista d’àmbit nacional (84,5%) o que prové de països europeus com Països Baixos, França o Itàlia. El turista de la resta del món només representa un 0,86%.

    La nota de valoració global de turista que vista a Osona és d’un 8,8/10. Un dels aspectes més ben valorats de la comarca és l’entorn natural, l’amabilitat de la gent, la seguretat ciutadana i la neteja. D’aquesta qüestió en va parlar el conseller delegat de Turisme, Àlex Montanyà, que va encoratjar al sector a seguir treballant en aquesta bona direcció. “Cada poble i ciutat d’Osona té capacitat turística i des de l’administració ens desplaçarem al territori per arribar a tots”.  Enguany, s’han incorporat a Osona Turisme Sant Sadurní d’Osormort, amb el qual sumen 49 dels 50 municipis de la comarca.

    On som

    Masoko

    Carrer de l'Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta

    Edifici el Sucre 08500 Vic

     938 832 212

     938 895 632

    informa@ccosona.cat

    Actualitat